Servicii

Declarații.

În cadrul biroului se pot autentifica o gamă întreagă de declarații.
În funcție de complexitate, acestea se întocmesc pe loc, cu câteva excepții (ex: radierile de ipotecă).

Procuri.

Vă putem ajuta cu autentificarea de varii tipuri de procuri necesare în activitatea cotidiană.
În mare parte și acestea se autentifică într-un timp foarte scurt, în funcție de gradul de ocupare.

Copii legalizate.

Pentru legalizarea de copii ale înscrisurilor, acestea trebuie prezentate de către parte în original.
Legalizarea acestora se face pe loc, prețul fiind în funcție de numărul de pagini.

Autentificarea.

Principala procedură notarială este reprezentată de autentificarea înscrisurilor, care pot fi procuri, declarații, precum și diverse tipuri de contracte.

Moștenirea.

Vă putem ajuta cu autentificarea de varii tipuri de procuri necesare în activitatea cotidiană.
În mare parte și acestea se autentifică într-un timp foarte scurt, în funcție de gradul de ocupare.

Divorțuri.

Părțile pot divorța la notar, atât în momentul în care au copii minori, cât și în cazu în care nu au.
Competența este atrasă de locul celebrării căsătoriei sau ultima locuință comună.

Autentificarea.

Cea mai importantă procedură din activitatea notarului.

Principala procedură notarială este reprezentată de autentificarea înscrisurilor, care pot fi procuri, declarații, precum și diverse tipuri de contracte.

Sunt și acte juridice pentru care legea prevede forma autentică ad validitatem, care trebuie în mod obligatoriu încheiate la notarul public, sub sancțiunea nulității absolute a actului.

Câteva tipuri de astfel de acte sunt:

  • contractele prin care se înstrăinează dreptul de proprietate asupra imobilelor, precum și asupra dezmembrămintelor dreptului de proprietate (contracte de vânzare, contracte de donație, contracte de întreținere, contracte de rentă viageră, contracte de uzufruct), precum și procurile date în vederea încheierii acestor acte;
  • actele de alipire, dezlipire, apartamentare, sub-apartamentare;
  • convențiile privind alegerea regimului matrimonial al separației de bunuri sau al comunității convenționale, atât între viitorii soți, cât și între cei deja căsătoriți;
  • actele de opțiune succesorală (declarațiile de acceptare sau renunțare la moștenirea legală sau testamentară), precum și procura în vederea dezbaterii succesiunii;
  • testamentele;
  • acordul privind prelevarea de organe și țesuturi.

Procedura
Succesorală.

Procedura prin care se lămurește situația juridică a bunurilor defunctului.

În cadrul procedurii succesorale, notarul public stabilește calitatea moștenitorilor legali și a celor testamentari (legatarilor), întinderea drepturilor acestora, precum și compunerea masei succesorale.
Procedura succesorală este de competența notarului care are sediul biroului în circumscripția judecătoriei unde și-a avut defunctul ultimul domiciliu. În cazul defuncților cu ultimul domiciliu în București, competența se întinde pe întreg municipiul, indiferent de sector.

Procedura succesorală de deschide pe baza certificatului de deces, în original, de către orice persoană interesată. În cazul cetățenilor români care au decedat în afara României, pentru care a fost emis certificatul de deces de către instituția abilitată de către respectivul stat, trebuie obținut certificatul de deces românesc(transcrierea).

În cadrul procedurii succesorale, calitatea de moștenitor și numărul acestora se stabilesc prin acte de stare civilă și cu martori, iar bunurile ce compun masa succesorală se dovedesc prin înscrisuri sau orice ale mijloace de proba admise de lege.

Cu titlu exemplificativ, în cadrul procedurii succesorale sunt necesare următoarele acte:

  • Defunct: certificatul de deces, certificatul de naștere, certificatul de căsătorie/certificatul de divorț/sentința de divorț;
  • Soțul supraviețuitor: cartea de identitate; certificatul de căsătorie; certificatul de naștere;
  • Descendenți: cărți de identitate; certificat de naștere; certificat de căsătorie(în caz de schimbare a numelui)
  • Legatari: testamentul lăsat de către defunct.

Cu privire la bunuri, exemplificativ ar fi necesare:

  • Autoturisme: certificatul de înmatriculare; cartea de identitate a vehiculului; actul de dobândire/factura de achiziție;
  • Informații cu privire la pensiile private, conturi și credite;
  • Imobile: actele de dobândire(contracte de vânzare, titluri de proprietate, autorizații de construire), documente referitoare la cadastru și intabularea dreptului de proprietate; adeverințe de rol agricol;
  • Locuri de veci: actul de concesiune; adeverința de valoare la administrația cimitirului.

Procedura de Divorț.

Desfacerea căsătoriei și când există copii minori, dar și când nu.

La notarul public se pot desface căsătorii atât în cazul existenței copiilor minori, cât și în cazul în care nu sunt minori.

În cadrul procedurii de divorț se întâlnește o competență teritorială, atrasă de locul încheierii căsătoriei sau ultima locuință comună a soților. În cazul Municipiului București, nu competența teritorială nu este limitată la sectoare.

Procedura de divorț durează 30 de zile calendaristice și implică două programări: una pentru depunerea actelor și înregistrarea cererii și una pentru emiterea certificatului de divorț.

Actele necesare sunt: certificatul de căsătorie; cărțile de identitate și certificatele de naștere ale soților; certificatele de naștere ale copiilor minori(și, după caz, cărțile de identitate). Actele pot fi trimise inițial pe email, dar trebuie să fie prezentate în original; iar acestea trebuie să nu fie plastificate. Certificatul de căsătorie rămâne în original la dosarul de divorț, fiind restituit părților la final.

În cazul procedurii de divorț cu minori, notarul contactează autoritatea tutelară de unde acesta va avea locuința, pentru întocmirea raportului de anchetă psiho-socială. De asemenea, în cazul în care copilul a împlinit vârsta de 10 ani, acesta este audiat în cadrul procedurii.